piątek, 17 lutego 2012

Pozyskanie Klienta

Dla rozwoju firmy najważniejszy jest klient i jego zaufanie do marki, a w czasach, gdy konkurencyjność rynku jest bardzo duża, koniecznością stają się atrakcyjne i nowatorskie kampanie reklamowe ukierunkowane przede wszystkim na oczekiwania klientów.
Kreatywność uchodzi współcześnie za jedną z bardziej pożądanych cech, która umożliwia dostosowanie do intensywnie zachodzących zmian, które nie omijają również rynku, sprawiając, że konkurowanie na nim jest rzeczą trudną i wymagającą. Duża konkurencja i wzrost oczekiwań konsumentów sprawiają, że nieustannie trzeba szukać nowych rozwiązań w zakresie skutecznego marketingu. Bardzo popularną formą promocji stają się w ostatnim czasie programy lojalnościowe, które, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, przyczyniają się do wzrostu sprzedaży.  
Programy lojalnościowe to profesjonalne działania marketingowe, będące długoterminowym procesem złożonym z kilku zasadniczych etapów: planowanie, wdrażanie, przeprowadzenie, analiza wyników. Każdy z nich wymaga specjalistycznej wiedzy, doświadczenia, narzędzi i zaplecza, co sprawia, że przygotowanie strategii w ramach programu lojalnościowego jest skomplikowanym przedsięwzięciem. Jednak ze względu na jego atrakcyjną formę i efektywność wiele firm decyduje się na jego wdrożenie, korzystając z pomocy specjalistów od marketingu dysponujących niezbędnymi narzędziami.
Strategia kampanii w oparciu o program lojalnościowy to kompleksowe działania, umiejętnie ze sobą połączone, uwzględniające charakter firmy, branży, rynku i konkurencji, a także klientów. Wdrożenie kampanii musi poprzedzić planowanie, które uwzględni wszelkie czynniki niezbędne do osiągnięcia efektywnych wyników.
Istotne znaczenie ma tutaj zaplecze w postaci innowacyjnych aplikacji internetowych, których rozbudowane funkcjonalności pozwalają na elastyczne prowadzenie kampanii, uwzględniającej możliwości firmy i potrzeby jej odbiorców. Dodatkowo nieustanne śledzenie efektów strategii pozwoli na koordynację i ewentualne stosowanie zmian mających poprawić jej skuteczność.
Nie mniej ważne jest prawidłowe scharakteryzowanie grupy docelowej, zainteresowanej produktem lub usługą, a tym samym lojalnej danej marce. Targetowanie opiera się na określeniu potrzeb i oczekiwań klientów, dzięki czemu pozwala na wybór najlepszej formy prowadzonej kampanii.
Głównym zadaniem strategii planowanych w oparciu o programy lojalnościowe jest wsparcie sprzedaży, a tym samym przekonanie szerokiej rzeszy klientów do promowanej marce, dlatego wymagane jest indywidualne podejście, wynikające z różnorodności i zmienności występujących na współczesnych rynku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz