piątek, 17 lutego 2012

Promocja naszej WWW


Najpierw witryna
Promocja w Internecie zaczyna się z momentem uruchomienia witryny internetowej, która jest nie jako naszą wizytówką w wirtualnym świecie. Klienci niejednokrotnie na podstawie strony podejmują decyzje czy chcą z nami współpracować czy raczej nie, dlatego zawsze zalecane jest posiadanie nawet małej, ale dobrze przygotowanej witryny internetowej.

Pozycjonowanie witryny (SEO)
Pierwszą i podstawową metodą promocji witryny internetowej są działania SEO, czyli pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Dobrze przygotowana strona będzie wyświetlana na czołowych pozycjach w wyszukiwarce Google, a użytkownicy widząc wysoko stroną będą chętnie na nią wchodzili. Na cały proces pozycjonowania składają się dwa podstawowe działania. Pierwsze działanie polega na specjalnym przygotowaniu witryny pod określone słowa kluczowe. Głównie skupia się na zmianie podstawowych elementów strony takich jak znaczniki title, h1 oraz przygotowanie treści na stronie. Google zawsze wyżej ceni odpowiednio przygotowane strony internetowe. Drugim działanie jest odpowiednie linkowanie do witryny określane jako link building. Zawsze lepiej zlecić te działania agencji interaktywnej, która posiada doświadczenie i sprawnie wyniesie stronę do czołówki Google.

Kampania Adwords (SEM)

Drugą popularną i skuteczną metodą promocji strony internetowej jest uruchomienie kampanii linków sponsorowanych, czyli Adwords. Poprzez kampanię Adwords możemy precyzyjnie dotrzeć do naszej grupy docelowej. Platforma daje nam możliwość określenia obszary na jakim mają się wyświetlać reklamy (świat, europa, państwo, województwo a nawet pojedyncze miasto). Możemy także zdefiniować godziny, w których reklama ma się ukazywać w wyszukiwarce oraz dzienny budżet jaki chcemy poświecić. Do wyboru mamy reklamy w formie tekstowej lub banery graficzne, lecz te nie są wyświetlane w Google tylko na stronach partnerskich. Ta metoda promocji jest bardzo dobrym rozwiązaniem zarówno dla małych jak i dużych witryn, gdyż w krótkim czasie do (2h) możemy dotrzeć do wielu potencjalnych klientów. Na prowadzenie kampanii składa się kilka rzeczy, od odpowiedniego doboru słów poprzez stworzenie treści reklam, aż do uruchomienia kampanii i ciągłej jej optymalizacji. Najlepszym wyborem jest powierzenie kampanii adwords wykwalifikowanym specjalistom, którzy posiadają certyfikaty potwierdzające ich wiedzę.

Inne kanały promocji

Oprócz wspomnianych wcześniej kampanii Adwords oraz pozycjonowania istnieją również inne sposoby. Jednym z rzadko wykorzystywanych, ale skutecznych jest zwykły mailing np. z ofertą promocyjną. Jest to bardzo tani koszt reklamy a może znacząco podnieś sprzedaż. Warto zainteresować się także działalnością w social mediach jak np, facebookiem. Stworzenie fanpage pozwala na bezpośrednią komunikację z klientami co może także ułatwić pozyskanie nowych klientów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz